Sigurne učionice širom BiH – naš zadatak

2023-05-12T08:33:08+00:00

Većina ljudi može jasno prepoznati podsjetnik na traumatsko iskustvo, „okidač“ kako se u stručnoj literaturi naziva, no ne baš tako veliki broj zna kako pomoći osobi da ovaj podsjetnik prestane percipirati prijetećim. Podatak da 75% obuhvaćenih ispitanika i ispitanica izvještava da ne poznaje specifične alate i tehnike za rad sa osobama koje su okružene riziko-faktorima od doživljavanja traumatskog iskustva ili su isti doživjele, je zabrinjavajući, kada se u obzir uzme da je ovaj odgovor proizašao iz analize odgovora dvadeset profesionalaca i profesionalki, koji u okviru svog radnog mjesta, svakodnevno dolaze u kontakt sa djecom i mladima koji trebaju adekvatnu podršku. Ohrabrujuće je, s druge strane, da su svi ovi profesionalci i profesionalke prepoznali potrebu za kontinuiranim stručnim usavršavanjem, svjesni nažalost ograničenih resursa za cjeloživotno učenje koje radno okruženje nudi. Njih dvadeset, izdvojeni ih preko 150 pristiglih prijava, dobili su priliku postati dijelom „Edukacije za profesionalce/ke iz obrazovanja i pomažućih struka“, koju Udruženje „Progres“ implementira u okviru projekta „Trauma- orijentirani mirovni rad u BiH“, uz podršku Ministarstva vanjskih poslova Savezne Republike Njemačke. Tokom dvogodišnje edukacije, koja je pred polaznicima i polaznicama, eksperti i ekspertice u polju rada sa traumom sa grupom će dijeliti primijenjivo znanje ključno za razumijevanje traume iz uz nju vezanih koncepata, te ponuditi smjernice za rad sa osobama koje su u riziku od doživljavanja traumatskog iskustva ili su ga doživjele.

U Sarajevu je od 17. do 19. marta 2023. godine održan Prvi modul edukacijskog programa. Trenerski tim Regina Mieling i Ulrike Held su na praktičan i primjenjiv način govorile o historiji psihotraumatologije i neurobiološkoj osnovi odgovora na traumatske okolnosti. Tokom programa polaznici i polaznice dobili su znanje koje će im biti potrebno za razumijevanje tema o kojima će se govoriti tokom narednih modula programa, poput mobilizacije resursa, akutne traume, kompleksne traumatizacije i slično. Učesnici i učesnice, kako izvještavaju kroz evaluaciju, naglašavaju primijenjivost informacija koje su dobili, u praksi, u radu sa djecom i mladima, ali i kolegama. Ističu kako će stečeno znanje primjeniti u radu s kolegama i kolegicama u radnom okruženju, te način na koji su se međusobno umrežili kako bi mogli odgovorili na zadatke koji su im dodijeljeni.

Ohrabrujuće su izjave polaznika i polaznica nakon završetka Modula 1, u kojima u više navrata naglašavaju prednost međusobnog povezivanja, s ciljem kreiranja trauma-senzitivnih škola, koje će biti slobodne od bilo kakvog oblika diskriminacije i nasilja. Prvi korak u ovom procesu je rad na sebi, vlastitim iskustvima i ubjeđenjima, te osvještavanje stepena odgovornosti koju rad u polju traume zahtijeva. Jedna polaznica edukacije podijelila je, s čim su se složili i ostali učesnici i učesnice, da je u toku trajanja Modula prepoznala znake traume u svojoj lokalnoj zajednici i radnom kontekstu, no da osjeća strah, svjesna ograničenih resursa za pružanje podrške. Ohrabrile su je edukatorice: svaki nadolazeći modul programa dati će nove uvide, informacije, tehnike i iskustva koja će nesumnjivo osnažiti polaznike i polaznice programa za rad na polju traume.

S ciljem kreiranja trauma-senzitivnih okruženja, polaznici i polaznice će nakon uspješnog procesa edukacije i položenog završnog ispita steći zvanje certificiranih trauma savjetnika i savjetnica, koji će svoja znanja primjenjivati u praksi, te njegovati principe trauma-senzitivnog pristupa u svom radnom okruženju. Ovakav koncept će podržati pozitivne promjene u lokalnim zajednicama, u konačnici i u cijelom bosanskohercegovačkom društvu.